Programma di Inglese 3 C ITE
Prof.Andrea Ferrara
LIBRI DI TESTO

MIchael Duckworth, Kathy Gude, Jenny Quintana, Venture into First B2, Oxford.

CONOSCENZE DISCIPLINARI
Argomenti del primo periodo

Unit 1-3. Present simple vs Present continuous. Dynamic and stative verbs. Comparative and superlative forms.
Modifiers. Present perfect with adverbs. Used to vs would. Used to vs past simple. Be/get used to. So and such.
Narrative tenses. Expressions of time. Modals of deduction: present. Modals of deduction: past. Negative prefixes of
adjectives.

Argomenti del secondo periodo

Unit 4-6. Present perfect vs Present perfect continuous. Present perfect continuous for completed actions. For and
since. Articles. Compound words. Suffixes to form adjectives. Future forms: Present simple, Present continuous, will,
be going to. Shall. Future continuous and Future perfect future time clauses. Uses of get. Passive forms. Have/get
something done. Extreme adjectives. Prefixes for adjectives.

COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINAPer le competenze e abilità relative alla disciplina si fa riferimento alla programmazione del dipartimento
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO CHE SI INTENDONO UTILIZZARE
  • Flipped classroom
  • Lezioni frontali
PROCESSO DI VALUTAZIONE
1. VALUTAZIONE1. VALUTAZIONE
Numero di verifiche previste (1° quadrimestre)2
Numero di verifiche previste (2° quadrimestre)4
2. INTERVENTI DI RECUPERO2. INTERVENTI DI RECUPERO
Tipologia
  • Settimana interruzione attività didattica